Tidslinje

År 405

• 10.6. Avreise fra Cylion på morgenkvisten.
  • 1.8. Vi ankom Charmonde og ble med Col Ivashir til Una Nar, hvorpå vi fikk vår belønning. Senere på dagen leverte vi brevet fra Darvin til Mara Bik.
  • 2.8. Denne dagen bruker vi på å prøve å finne krystaller på markedet i Charmonde. På markedet kommer vi i kontakt med Dielm. Samme dag oppsøker også Haaken sin kontakt Chan Malada.
  • 3.8. Vi reiste fra Charmonde og skal jobbe som vakter på reisen. Med oss har vi også et brev fra Ashani til Shaias.
  • 17.8. Ankomst i Uxphon. Ciane forlot byen samme kveld. Intill videre har vi overtatt hennes bolig.
  • 18.8. Utforskning av Uxphon. Vi finner ut at Shaias hjelper slaver med å rømme, men har vært borte i en måned. Samme kveld prøver Haaken te med blå mose, og vi møter Finley. Han kan opplyse om at baron Tichronus kan ha en finger med i spillet.
  • 20.8. Vi finner ut at baronen trenger huspassere, tar inn på et vertshus, og gir Fanton Tichronus (ved Dorial) våre anbefalingsbrev.
  • 21.8. Haaken kommer tilbake.
  • 23.8. Dorial innkaller oss til et møte, og sier at vi får jobben.
  • 24.8. Vi besøker av leiren med soldater som baron Tichronus har samlet utenfor Uxphon. Underveis skaffer vi oss kortvarig adgang ved hjelp av noen geiter, og finner ut at både Angularidderne og Sannhetsordenen samarbeider med baron Tichronus. På kvelden skaffer vi en geit til Azod.
  • 26.8. Fanton Tichronus forlater Uxphon, og vi starter på jobben som huspasser.
    Vi gjennomsøker huset, og bruker Handy hollow for å komme oss ned i et rom under stuen. Dette rommet er fullt av egg (i forskjellige størrelser), og de blir voktet av 3 parasittverter. En av parasittene har tatt bolig i Shaias, og da denne parasittverten prøver å hindre oss i å rømme dreper vi den. Likefullt blir vi også infisert av parasitter. Det viser seg at disse parasittene er en del av avkommet til en nagaina.
    Liljen tar oss med til Devola. Hun er villig til å fjerne parasittene dersom vi utfører et oppdrag for henne, samt skaffer til veie nødvendig utstyr. For å beskytte oss mot Det dunkle kor får vi en vaksine som varer i 9 uker.
    Senere på dagen finner vi et tog som tar oss i retning det dunkle kor. Undervegs (ca en time fra Devolas tilholdssted) blir vi angrepet av en gruppe grønne humanoide skapninger, men vi klarer å overvinne de. Noen timer senere stopper toget, og vi er da 4-5 dagsmarsjer fra stedet Devola pekte ut. Da det er sent overnatter vi ved togets endestasjon.
  • 1.9. Vi begynner ferden mot tårnet. Underveis tar vi en omvei for å finne kilden til noen hyl. Disse hylene viser seg å komme fra en gruppe statuer som står i en liten innsjø. Ved innsjøen er det også en liten hytte med en robåt. Siden området rudt er helt tomt for liv, så utforsker vi ikke området mer.
  • 2.9. og 3.9. På veg mot tårnet. Istedenfor å følge en sti som går delvis i rett retning, så tar vi den korteste veien, som innebærer å gå gjennom villmarken.
  • 4.9. Vi går på jakt, og feller en aneen. Dette gør at vi har nok mat for resten av reisen, samt et aneenskinn klart for salg. På ettermiddagen ser vi en handelsreisende på stien. Vi legger også merke til at stien ikke ser ut til å gå mot tårner vi søker.
  • 5.9. På ettermiddagen kommer vi frem til en ravine som leder ned mot området hvor tårnet er. I stedenfor å gå ned ravinene, følger vi langs kanten på toppen. Det viser seg at ravinen ender i et åpent område som er omkranset av steile fjellkanter. Når vi ser inn i dette området ser vi flere tårn (hvorav 24 er over 100m) arrangert i to konsentriske sirkler. Alle tårnene er delvis i ruiner. Vi merker oss at det er en del aktivitet rundt tårnene, og at det er et tårn som spesielt utmerker seg med mye aktivitet. Dette tårnet er også et av de høyeste, så vi antar at det er der senderen er. Når mørket faller ser vi at flere av tårnene lyser opp (dette gjelder også tårnet vi tror inneholder senderen). Vi beveger oss tilbake til starten av ravinene, og slår leir bak en liten ås.
  • 6.9. Når det gryr av dag ser siste nattevakt 3 personer som er på vei nedover ravinen, men før restene har blitt vekket så har de kommet seg et stykke ned. Vi begir oss etter dem, og tar de igjen når de gjemmer seg bak en sammenstyrtet konstruksjon. De gjør tegn til at vi skal holde oss stille, noe som er særdeles fornuftig da det er en knausorm i nærheten. Når knausormen er borte introduserer de seg som Askalar, Ederana og Theobald. James gjenkjenner Ederana, og får et hint om hennes forsvinning.
    Askalar har et kart over området med tårnene, og det viser seg at de også skal til det samme tårnet som oss. Hun foreslår at vi benytter oss av det kaoset knausormen har skapt blandt Det dunkle kor til å komme oss nærmere. Vi følger det rådet. I løpet av en begivenhetsrik dag møter vi Dro og Rion, samt får ødelagt senderen. Når sendere er ødelagt viser det seg at medlemme av det dunkle kor legger seg ned alle som en. Vi bruker resten av dagen til å gjenomsøke fem av tårnene på sletten, men det virker ikke som om det dunkle kor har hatt noe med disse tårnene å gjøre. Vi avslutter dagen i lag med Askalar, Ederana, Theobald, Rion på toppen av ravinen, og vi har også med oss Dro i en statisboble som går ut i morgen.
  • 10.9. Theobald kan fortelle at det bare er 4 dager til Charmonde, så vi (inklusive Askalar, Ederana, Theobald, Rion og Dro) drar til Charmonde. På veien er Dro alltid i en stasisboble. Fremme i Charmonde forlater Askalar, Theobald og Rion oss, mens vi blir med Ederana og Dro til en aeonprest (Dallandra).
  • 13.9. Ederana er med Dro hos Dallandra, mens vi besøker Universitetet. Der lærer vi at Mara Bik er lagt inn på kirkesykehuset, og møter Cedo som er interesert i Det umulige bladet.
  • 14.9. Vi leter etter Gharolan på markedene i Charmonde, mens Dallandra og Cedo skal prøve å finne ut mer om Det umulige bladet. Senere på dagen møter vi Cedo igjen, og hun kan fortelle oss om graven til dronning Starloscet.
  • 15.9. Siden Det umulige bladet er i nærheten av Uxphon, mens det ikke er mulig å oppdrive gharolan i Charmonde, bestemmer vi oss for å dra til Harmuth. Denne dagen bruker vi på forberedelser.
  • 16.9. Avreise mot Harmuth (ved hjelp av båt). Før vi drar finner vi ut at Ederana har stukket av med Staseprosjektøren og Dro.
  • 26.9. Vi ankommer Harmuth midt på dagen.
  • 1.10. Vi snakker med Amalian, Ateth Rowley IV, Eltre og Kagyn Rilid.
  • 2.10. Vi finner ut hvor ringene forsvinner, prøver å få penger ut av Silio Rowley (men mislykkes – til gjengeld har vi nå ringene som Ateth Rowley IV ble frastjålet), og finner ut hvor rognekongene har forsvunnet.
  • 3.10. Vi får leid en submergin av Jorson Sallian som vi kan benytte når fiskefestivalen er over, og vi skaffer nødvendig utstyr for å opperere under vann.
  • 5.10. Fiskefestivalen er over, og vi setter til sjøs med kaptein Sallian.
  • 7.10. Vi møte storemen, og de neste dagene reiser vi under vann.
  • 10.10. Ringen vi fikk låne av Kagyn Rilid lyser opp. Litt senere kommer lys nummer to, og enda litt senre lys nummer tre. Det tyder på at vi er ovenfor de hydrotermale skorsteinene hvor vi kan finne gharolan.